Andra KM-tävlingen klar

Klubbmästerskapstävling 2 är nu avgjord. Temat var fritt och som jury fungerade Askersunds fotoklubb. Vinnare blev Sture Sternegård och här nedan följer de tre bäst placerade bilderna med juryns kommentarer.

1. Sture Sternegård: Utan titel. Juryns utlåtande: ”Snygg dubbelexponering där motiven går fint in i varandra, känns nästan som man står under en bro och tittar på nästa. Grattis till vinnaren!”

2 Niklas Eriksson: Livets väv spunnen i vatten. ”En bild att locka turister med. Den långa exponeringen gör att vattnets färd nedför berget blir som en målning. Lugna behagliga färger. Det enda som kunde förbättras är att dämpa ner högdagrarna i himlen som drar till sig blicken lite för mycket.”

3 Harald Andersson: Matdax för en Apollo. ”Mycket fint porträtt på apollofjärilen. Inget att klaga på.”