Årets första klubbtävling avgjord

Den första deltävlingen i 2024 års klubbmästerskap har avgjorts, med Jonas Svensson, frilansande fotograf och journalist, som domare. Här följer de tre bästa bilderna, enligt Jonas, och hans kommentarer.

1. Stellan Karlström: Namnlös bild. Jonas kommentar: ”Jag tycker denna bild blev otroligt vacker. Den väcker något inom mig – den ger mig en härlig känsla. Den väcker även frågor. Är det en planerad bild eller är det ett misstag som blev otroligt häftigt? Jag vet inte ens vad jag tittar på för växt, men färgerna och oskärpan är bara helt underbar. Denna bild vinner denna tävling tack vare att den väcker något inom mig. Bra jobbat!”

2. Ulrika Hemmingsson: Imse Vimse. ”Otroligt härlig bild! Spindeln är det som gör hela bilden – utan den hade det bara varit en vanlig tråkig dag i skogen. Jag gillar den skarpt! Skaparen av denna bild har fångat ögonblicket otroligt bra.”

3. Niklas Eriksson: Genomträngande. ”– Jag vet inte vad det är som får mig att placera denna bild så högt. En skön känsla och en härlig närvaro i ögonen på den fotograferade personen är nog en stor förklaring. Allt i en härlig miljö på vad som ser ut som en bar eller restaurang. Härligt ljus och lagom oskärpa på bakgrunden med många ljuskällor. Ser inte poserat ut, utan bara fångat i farten. Bra bild!”