Lena vann dubbelt

I årets sista deltävling av klubbmästerskapet lade Lena Ingesson beslag på både första- och andraplatsen. Temat var den här gången ”Gatufoto”, ett ämne som var nytt för de flesta fotografer i klubben. Jury för tävlingen var Ljusdals fotoklubb och deras bedömning för de tre bästa bilderna kan ses nedan.

I och med den här tävlingen så avslutas årets mästerskap och klubbmästare blev liksom de senaste åren Ulrika Hemmingsson.

1. Lena Ingesson: Resa. Juryns motivering: ”Detta med reflektionen ger både väntan och fart. Mycket lyckat i sin enkelhet. Utmärkt komposition”.

2. Lena Ingesson: På väg, under väg. ”Rörelse, färg, miljö på en mycket stilistisk bild, helt rätt vad vi tycker gatufoto är. Riktigt fin färgklick som fungerar som ögonmagnet i bilden.”

3. Sture Sternegård: Namnlös. ”Denna bild berör hela juryn. Fotografen har fångat något som vi alla gått förbi på ett mycket levande sätt. Extra bra att den presenteras i svartvitt. Bilden lever!”