KM3-tävlingen är nu avgjord

Fotoklubbens tredje deltävling i klubbmästerskapet är nu avklarad. Den hade temat ”Djur” och har bedömts av Brutus Östling. Nedan följer de tre pristagarna tillsammans med Brutus´ bedömning.

1. Stellan Karlström. Syrsan är ett lite svårare motiv, kompositionen har bra grön ton över hela bilden, konsekvent i färg, hade kanske kunnat bli ännu bättre om huvudmotivet inte varit så mittcentrerat, ett känselspröt kapas också lite.

2. Ulrika Hemmingsson. Beauty i solnedgång, fint porträtt med en softad bakgrund med fina bouquetringar, bilden hade blivit ännu bättre om huvudet inte varit så centrerat.

3. Lena Ingesson. Rödhaken, en klassisk porträttbild, skarp som förutsättes, softad fin bakgrund, med bra placering ner mot gyllene snittet.