Lyckat föredrag med Brutus Östling

Fotoklubbens arrangemang med Brutus Östling som föredragshållare blev ett lyckat event. Klubbens medlemmar hade lagt ner stor möda för att göra reklam för evenemanget i bygderna och folk strömmade till, runt 150 betalande släpptes in i entrén. Brutus föredrag ”Konsten att fotografera” är i grunden avsett för fotografer men Brutus hade modifierat det lite så att även den breda allmänheten kunde tillgodogöra sig upplägget. Och bilderna klan man ju njuta av antingen man är fotograf eller bara allmänt naturintresserad.

Här nedan följer några bilder från kvällen.

Golvytan i Folkets Hus biosalong fylldes ganska snart med förväntansfulla besökare, och uppe på läktaren fanns inte många platser kvar när föredraget började.

Efter föredraget signerade och sålde Brutus böcker och kön till bokbordet var lång. Många ville köpa med sig ett minne från kvällen för att kunna sitta hemma och beundra hans bilder.

När föredraget var klart så bjöd fotoklubben på fika, men inte den vanliga kombinationen kaffe-bulle-kaka utan i stället bjöds det på ….

… ostkaka med jordgubbssylt och vispgrädde. Och ingen hördes klaga över det bytet. Så sammanfattningsvis så kan man nog säga att det blev en mycket lyckad kväll, naturligtvis främst beroende på Brutus fantastiska bilder och föredrag.