Fotoklubbens utflykt till Toverum

Tisdagen den 23 maj gjorde några medlemmar i klubben en fotoutflykt till området kring Toverum. Guide var vår ordförande Ulrika som bl.a. ledde oss till gamla bymiljöer och stenbroar, samt naturligtvis en massa kor på olika platser. Här nedan följer lite bilder som togs av deltagarna under kvällen.

När Ulrika står för värdskapet så kan man alltid utgå från att det finns kor med i sammanhanget, så även denna gång. Här i en fin bymiljö i Höslätt. Foto: Ulrika Hemmingsson.

Korna var lite avvaktande när vi klev i i hagen till dem men efter en stund kunde vi stifta bekantskap med varann. Foto: Ulrika Hemmingsson.

Gamla välvda stenbroar är alltid ett populärt fotomotiv på utflykter, här tillsammans med ett vattenfall i bakgrunden. Foto: Mikael Karlström.

Vad är detta? Jo, det är en närbild på vattenfallet som syntes i bakgrunden på förra bilden. Foto: Stellan Karlström.

Ännu en konstnärlig närbild på vattenfallet av samme fotograf. Foto: Stellan Karlström.

Ett blödande hjärta mitt på trädstammen, en symbolisk bild. Foto: Bo Hultgren.

Det fanns inte bara kor i hagarna, vildaplarna stod också i praktfull blom. Foto: Bo Hultgren.

Ekorrar brukar klättra i träd, men den här föredrog att klättra på husknuten i stället. Påpassligt fotat av Mikael. Foto: Mikael Karlström.