Ordningen återställd i klubbmästerskapet

Efter att Leif Sylvan vunnit de fyra senaste tävlingarna i klubben så återställde förra årets klubbmästare Ulrika Hemmingsson ordningen och vann tävling 2 i KM. Genom att hon även kom trea så gick hon också upp i ledningen i årets klubbmästerskap, 2 poäng före Leif och 7 poäng före Lena Ingesson.

23 bilder hade kommit in till tävlingen och jury var Linköpings fotoklubb. Temat var fritt.

1. Ulrika Hemmingsson: Våren

Juryns bedömning: ”Fin välkomponerad silhuettbild. Det korta skärpedjupet ger en fin bokeh där den skarpa blomman framträder fint mot den ljusa bakgrunden. En lugn och behaglig vilsam känsla i bilden där den mörka nederdelen i bilden ger en stadig grund till den sneda blomman.”

2. Leif Sylvan: Strövtåg längs stranden

Fotspåren i sanden, strandlinjen och skogen leder betraktaren in i bilden. Linjer som strålar samman i skogsridån i bakgrunden. Person tillför bilden en dimension men kunde gärna har fått tagit lite mer plats och placerats där fotspåren slutar.”

3. Ulrika Hemmingsson: Lilla Robin

En mycket välkomponerad bild där den lilla rödhaken är fint placerad i bilden. Det korta skärpedjupet ger en mycket fin bakgrund. En bild med ett mycket vackert ljus och en fin färgton.”