Ansiktstävlingen avgjord

Klubbmästerskapstävling nummer tre hade temat ”Ansikte” och det blev en stor framgång för Ulrika Hemmingssons bilder, hon samlade ihop inte mindre än 14 poäng genom sina placeringar som 1:a, 4:a och 5:a. Därmed gick hon upp i total ledning i klubbmästerskapet när bara en tävling återstår.

Domare i fototävlingen var konstnären Camilla Berg från Ankarsrum.

1 Ulrika Hemmingsson ”Gunhild”. Domarens motivering: Snygg estetisk komposition, bilden förmedlar spelglädje med en underton av melankoli.
2 Göran Johansson ”Älskar glass”. Domarens motivering: Glass, kärleken till glass! Vacker innerlighet, härlig retrokänsla i ljuset.
3 Lena Ingesson ”Livserfaren”. Domarens motivering: Härlig bitter underton i porträttet! Måste ju faktiskt inte vara sött och rart. Vacker bakgrund och fint ljus.