Årets Bild 2015

Årets bild 2015 i Ankarsrums fotoklubb korades för några månader sedan. Enväldig jury var Åsa Vading från Uppsala, medlem i Naturfotograferna. Tyvärr har hennes motivering till vinnarbilden försvunnit, vi får hålla tillgodo med vinnarfotografen Leif Sylvans egen berättelse till bilden.
Mardröm i månsken
Mardröm i månsken  Foto: Leif Sylvan
Frida går som vanligt en sen kvällsrunda för att rasta hunden Legolas. Fullmånen har gått upp och gör att Frida inte behöver använda ficklampan som hon alltid har med sig. Plötsligt tvärstannar Legolas och blir som fastfrusen i marken. Sedan börjar han darra som ett asplöv och stirrar stint upp i trädet bredvid vägen. Frida följer hans blick, och plötsligt bryter kallsvetten fram i hennes panna: Drömmer hon eller händer det här på riktigt?