Utflykt till Hästö

Vi samlades hos Bertil Andersson i Brantestad vid 18-tiden, han hade förberett en traktor-med-vagn-sightseeingtur ut på sina ägor. Vi åkte på en traktorvagn med monterade bänkar, dragare var en Bolinder-Munktell från 1957. Målet för färden var ön Hästö i sjön Yxern. Bertil körde oss runt i 3 timmar på ön, med några strategiska stopp här och där. Vi tittade bl.a. på ett klippblock som balanserade på kanten av en berghäll, vi fikade i vacker sluttning ner mot sjön i solnedgången, och vi var till slut och tittade på Bertils ganska nybyggda knuttimrade stuga med matplats för 16 personer och övernattningsplats för minst 4 personer. Ett mycket fint ställe med utsikt över Yxern.

2016-06-14 Leif Traktortur med fotoklubben på Hästö 11

Vilken tur, traktorn startade och vi slapp att gå hem! Foto: Leif Sylvan

Bertil 1

Det stentuffa gänget från Ankarsrums Fotoklubb. Foto: Bertil Andersson