Gästföreläsare på besök

På decembermötet i fotoklubben hade vi besök av Per Svensson Borrud, mest känd som innehavare av Pelles Photo i Kisa, men också som leverantör av nyhets- och reportagebilder till bl.a. Östgöta Correspondenten. Under 50 år har han levererat bilder till dagstidningar (han började som 16-åring), och nu när han uppnått pensionsåldern så har han samlat ihop de bästa och mest minnesvärda fotografierna från den här perioden i ett program som han reser runt och visar hos föreningar och företag som visar intresse.

Under den timslånga presentationen visade han bilder på många kändisar som t.ex. ABBA, Lena Philipsson, Carola och Ingemar Stenmark, bilder som ofta var tagna innan personerna hade blivit så berömda som de sedan blev. Därutöver fick vi stifta bekantskap med många lokala original från Kisatrakten, samt naturligtvis också reportagebilder från trafikolyckor, bränder, bankrån och kor som gått ner sig i kärr. Alltihop serverat med intressanta bakgrundsberättelser. Ett mycket underhållande program.

Pelle hade många underfundiga bilder med humoristisk tvist.

Pelle i berättartagen.