Fotoutställning med bilder från 50- och 60-talet

Fotoklubbsmedlemmen Sven Larsson har haft utställning i Gamleby Centrum i sommar med bilder han tog i Gamleby i slutet av 1950- och början på 1960-talet. Han skildrar vardagslivet på den tiden med bilder på vanligt folk men även en del s.k. original.

För den som var med på den tiden väcker bilderna många minnen till liv, och han sålde en hel del bilder till Gamlebybor som såg sina numera bortgångna  släktingar på fotografierna. För att se fler av Svens bilder så kan man gå in på http://svenalar.jalbum.net

Leif Sylvan

Gamleby torg i slutet av 1950-talet, där många av bilderna är tagna. För att få en översikt av torget klättrade Sven upp på taket av fiskaffären.

Gatsopare och hamnsjåare på Gamleby torg.

Den tidens "mc-knuttar". Observera Monica Zetterlund-affischen på anslagstavlan.

Den tidens ”mc-knuttar”. Observera Monica Zetterlund-affischen på anslagstavlan.

Äldre damer på ljugarebänken.