Sture vann dubbelt

Sture Sternegård börjar tävlingsåret bra i Ankarsrums fotoklubb, han vann nämligen dubbelt i den första klubbmästerskapstävlingen. Vinnarbilden är tagen vid utrymningstrappan på baksidan av Ankarsrums kyrka, och den bilden imponerade på juryn som den här gången bestod av Gotlands fotoklubb.

1. Sture Sternegård: Trappa

Juryns motivering: En innehållsrik bild där man hela tiden hittar nya detaljer. Bilden är fylld av geometriska mönster: De blåskimrande rektangulära  fasadstenarna, de röda tegelstenarna runt fönstren och fönstrens spröjsar. Fina kontraster i färg, form och storlek. Trappan ger ett välkänt mönster: DNA-kedja. Bilden visar hur ett ’vanligt’ motiv kan bli så bra.  Placeringen av fönstren på rätt sida av bilden. Vinkeln i väggen helt perfekt placerad. Tekniskt bra.