Leif blev klubbmästare även i år

Leif Sylvans vinnande bild Nightview.

Den sista tävlingen i fotoklubbens klubbmästerskap hade temat Nattfoto, och vinnare blev Leif Sylvan med en nattbild tagen vid Strömmen i Norrköping. Domare i tävlingen var fotoreseledaren och fotoutbildaren Gert Olsson på inNature West, och hans utlåtande om Leifs vinnarbild var följande:

”En härligt färgrik nattbild med en mycket tilltalande komposition där förgrunden ramar in det övriga motivet på ett behagligt sätt. Kastanjelöven, staketet och trädet till höger utgör denna fina förgrund. Bron och speglingarna i vattnet leder blicken in mot den stora byggnaden i bakgrunden. Ljuset och färgerna bildar en varm harmoni och bygger upp bilden till en helhet.”

I och med denna fjärde deltävling är fotoklubbens klubbmästerskap avgjort för 2018, och vinnare även i år blev Leif Sylvan på 37 poäng, före Veronica Forsberg 21 p. och Stellan Karlström 16 p.