Klubbmästaren korad

Den sista deltävlingen i Ankarsrum Fotoklubbs klubbmästerskap 2017 har nu avgjorts och vinnare blev Leif Sylvan. Temat på tävlingen var ”Kontrast” och Leifs bild ”Black & White” på den vita sångsvanen mot det svarta vattnet föll juryn i smaken. Det var Åtvidabergs fotoklubb som bedömde bilderna och deras motivering till vinnarbilden var följande:

”Centrerad komposition, väldigt skarp, svanen står liksom ut ur bilden. Den stora fågeln är dominant i sig. Utmärkt bildkvalitet. Fin kontrast i näraliggande pixlar. Vågornas skärning bidrar till symmetrin; den något sneda våglinjen bidrar till spänningen. Majestätisk fågel. Bilden fångade bedömarna från början och den höll genom hela bedömningen.”

Glädjande var också att på andraplats kom en av föreningens nyaste och yngsta medlemmar, Caroline Karlström med bilden ”Gammal och ung”, och trea kom Lena Ingesson med bilden ”Liv och död”.

Sammanlagt innebär resultatet efter årets fyra deltävlingar att Leif Sylvan åter blev klubbmästare på 44 poäng, före Sture Sternegård 24 p. och Lena Ingesson 17 p.

1. Leif Sylvan: Black & White

2. Caroline Karlström: Gammal och ung