Veronica vann KM3-deltävlingen

En av fotoklubbens nya medlemmar, Veronica Forsberg, tog för sig direkt och vann deltävling tre i klubbmästerskapet. Temat var ”Rörelse” och jury var bröllops- och eventfotografen Ema Persson, Photema i Stockholm. Hennes motivering till vinnarbilden var följande:

”Bilden lyckas frysa en rörelse, där en kille slänger sig i vattnet, och en hund slänger sig i efter killen. Fotografen fångar detta ögonblick på ett imponerande sätt då detta ögonblick bara varar i en tiondels sekund. Bilden innehåller glädje, kärleken mellan hund och husse och en känsla av frihet och sommar. Snygg skärpa i ansiktet, bra positionering, och närvaron av hunden lyfter bilden. Väldigt snyggt fångat!

Ställningen i klubbmästerskapet är nu att Leif Sylvan leder på 32 poäng, före Sture Sternegård 19, och Stellan Karlström 16.

1. Veronica Forsberg: Splash!

2. Leif Sylvan: Full fart!

3. Leif Sylvan: Hoppfull råbock