Utställning på Västerviks Stadsbibliotek

Under tiden 8/2 – 29/3 2017 så har Ankarsrums fotoklubb en utställning på Stadsbiblioteket i Västervik. Det är en del av den stora utställningen som fotoklubben hade vid Fotomässan i Ankarsrum 2 oktober 2016. Har du vägarna förbi så titta gärna in på utställningen, öppettiderna är mån. – tor. kl. 10-19, fre. kl. 10 – 17, lör. kl. 11 – 14.

Kuriosa. Några dagar efter att utställningen satts upp drabbades Stadsbiblioteket av ett inbrott varvid en handfull utställningsbilder stals. Enligt personal på biblioteket var det första gången någonsin som detta hade hänt. Men efter bara några dagar hittades de stulna utställningsbilderna av en butiksägare som lämnade in dem till polisen. Efter lite lustiga turer fram och tillbaka så hittade bilderna tillbaka till fotoklubben och kunde åter ställas ut på biblioteket. Vill man se det positivt så är det ju kvalitetstecken att någon eller några anser bilderna vara så värdefulla att de är värda att stjäla….

Några av bilderna finns också utställda i skyltfönstret utåt gatan och kan beskådas av förbipasserande.

De flesta av bilderna är uppsatta på utställningsskärmar.

Ett drygt 50-tal bilder ingår i utställningen.

Även på fönsterhyllan finns det bilder att titta på.

Text & foto: Leif Sylvan