Fotoevenemang i höst

Fotomässan Stockholm. Foto: Gustav Kaiser

Hösten är en utmärkt tid för foto. Det är inte bara en tid med vackra färger i naturen, utan även en tid att fördjupa sitt intresse på olika fotoevenemang. Här följer några tips på intressanta fotodagar framöver. Är vi flera i klubben som är intresserade kanske samåkning kan vara aktuellt.

Spegla Fotodagar, 14-16 oktober
Tre dagar med 17 utställningar, seminarier, 6 workshops, bildvisningar och marknader.
Bland annat kan du lyssna till Bo Bergström, Patrik Svedberg, Tomas Gunnarsson och Åsa Sjöström.
Plats: Norrköping
Speglas hemsida

Eslöv Fotofestival, 22 oktober
Eslövs Fotoklubb hälsar välkomna till Fotofestival lördagen 22 oktober kl. 9-18. Det blir föredrag, bildvisningar, fotoutställningar, plankettävlingar, bokförsäljning och fika m.m.
Sven Persson, Peter Nilsson och Christer Karlsson föreläser.
Plats: Medborgarhuset i Eslöv
Eslövs fotoklubbs hemsida

Workshop i Adobe Lightroom, 22 oktober Anmälningstid passerad
Östsvenska Fotodistriktet och Moderskeppet inbjuder distriktets medlemmar till en heldags workshop lördagen den 22 oktober, kl. 9-16 om Adobe Lightroom, med lärare Peter Györffy, Moderskeppet.
Plats: Järnvägsgatan 3, Jönköping.
Inbjudan från ÖFD

Vårgårda Naturfotofestival, 4 november
Naturfotofestivalen 2016 bygger på ett koncept med föredrag, workshop, utställningar och produktdemostrationer. Några av bildvisarna är professionella, andra hängivna amatörer. Arrangemanget har något att erbjuda de flesta med intresse för natur och naturfoto.
Lyssna på föredrag som ”Från skärgård till storstad”, ”Regnskogens hemliga liv” och ”Korpresan”.
Plats: Vårgårda
Vårgårda naturfotofestivals hemsida

Fotomässan i Älvsjö, 11-13 november
Fotomässan är en mötesplats för alla som har ett intresse av fotografi. Under tre dagar får du som besökare uppleva en fotofest fylld med inspiration, produktinformation, bildutställningar och fria seminarier. Inspireras av föredrag om bildredigering, bildhantering, fågelfotografering med mera.
Plats: Älvsjö, Stockholm
Fotomässans hemsida